strefy erogenne
Porady i edukacja

Poznaj Strefy Erogenne swojego ciała: 3 wskazówki, aby dowiedzieć się więcej o swoim ciele

Twoje ciało jest całkiem dobre w informowaniu Cię, kiedy coś jest dobre. Możesz nie zawsze być świadoma sygnałów swojego ciała, ale ono nigdy Cię nie okłamie. Twoje ciało jest mistrzem komunikacji i może komunikować się z Tobą na wiele różnych sposobów. Sygnały te znane są jako nieświadome wskazówki fizjologiczne i są niezawodnym sposobem na poznanie swojego ciała od środka. W tym wpisie poznamy kilka wskazówek, które pomogą Ci dowiedzieć się więcej o swoim ciele – nie tylko z zewnątrz, ale także od wewnątrz. Twoje ciało to niesamowity cud i zasługuje na to, by traktować je z wielką troską i szacunkiem. Oto 3 wskazówki, które pomogą Ci to zrobić.

Przewodnictwo skóry

Powierzchnia Twojej skóry jest dość mała, więc nic dziwnego, że możesz nie zauważyć, co dzieje się pod nią. To właśnie tam Twoje ciało komunikuje się z Tobą – poprzez skórę. Pewne fizjologiczne wskazówki, znane jako „nieświadome sygnały fizjologiczne”, są wykrywane i przekazywane do mózgu przez układ nerwowy. Sygnały te mogą być wykrywane przez maleńkie pory skóry – znane jako receptory nerwowe skóry. Kluczową częścią tego procesu jest przekazywanie sygnałów elektrycznych, znanych jako „aktywność elektrodermalna” (EDA). EDA jest tym, co odpowiada za przekazywanie wiadomości pomiędzy skórą a mózgiem. Elektrostymulacja to proces stymulowania nerwów za pomocą bezpośredniego prądu elektrycznego. Aktywność elektrodermalna jest tym, co powoduje, że odczuwasz specyficzne doznania, kiedy czegoś dotykasz, np. kiedy czujesz wibracje podczas masażu lub kiedy jesteś dotykany na skórze. Być może słyszałeś, że ludzie odczuwają impulsy elektryczne w mięśniach podczas masażu. Jest to w rzeczywistości spowodowane przez EDA, który sygnalizuje mózgowi, że mięśnie są dotykane

Częstotliwość i tonacja oddechu 

Tempo oddychania ma wiele wspólnego z tym, jak bardzo jesteś zrelaksowany, nic więc dziwnego, że jest to kluczowa fizjologiczna wskazówka. Powolne, głębokie oddechy – przez przeponę – pozwolą Ci poczuć się zrelaksowanym i otwartym. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, skup się na wykonywaniu długich, powolnych oddechów. Na tempo i tonację oddechu mają również wpływ Twoje myśli i emocje. Kiedy jesteś zestresowany lub zmartwiony, Twój oddech przyspiesza i staje się bardziej płytki. Możesz nawet mieć wrażenie, że musisz brać większe oddechy, aby uzyskać więcej powietrza w płucach – tak nie jest. Potrząsanie stopą, gdy jesteś zestresowany, może pomóc Ci się uspokoić. Podobnie, branie głębokich oddechów może pomóc obniżyć poziom stresu. 

Napięcie mięśniowe 

Napięcie mięśniowe sygnalizuje poziom pobudzenia Twojego ciała – może ono wahać się od zrelaksowanego do napiętego. Twoje mięśnie mogą być napięte, szczególnie w okolicy pleców, ramion i szyi. Napięcie mięśni może być spowodowane przez wiele czynników, w tym codzienne czynności, myśli i emocje. Jeśli czujesz się spięty, spróbuj wziąć kilka głębokich oddechów i skupić się na pozytywnych myślach. Możesz także wyperswadować sobie negatywne myśli – co Twoim zdaniem dzieje się teraz, co powoduje, że czujesz się spięty?

Strefy erogenne – poznaj swoje ciało

Twoje ciało zawsze wysyła Ci ważne sygnały, ale to od Ciebie zależy, czy zwrócisz na nie uwagę i zareagujesz. Czasami będziesz mieć wrażenie, że nie dostajesz wiadomości, ale zaufaj swojemu ciału i pamiętaj dbanie o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne może pomóc ci przejść długą drogę w kierunku poczucia się bardziej zrelaksowanym i połączonym ze swoim ciałem.

Zobacz także